Return to Website

Myotonia Congenita Forum

 

This forum has been closed for comments.  You can still search archived messages.

 

Visit  the Non-Dystrophic Myotonias  Facebook Group

Myotonia Congenita Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
View Entire Thread
Re: DNA result = Becker

Hej Robert!

Jag var väldigt aktiv som barn, dansade och höll på. Mina föräldrar märkte aldrig någonting. Dom kanske tyckte jag var lite klumpig och lat iof sig Kan hända att dom har lite dåligt samvete över att dom inte såg någonting idag...

Kunskapen bland allmänläkare verkar inte vara den bästa över sådana här symptom, verkar det som. Det var när jag blev gravid det blev ohållbart att gå omkring såhär stel och i obalans,en observant läkare på MVC skickade mig vidare till en neurolog.
Socialstyrelsens information är bra men att höra andra mc drabbade personers berättelser ger mer tycker jag...

Skulle vara intressant att få höra mer från dig och hur du upplevt din MC...Är du med i NHR osv? Kontakta mig gärna

miss_regina74@hotmail.com

Type of Myotonia: Becker

Country: Sweden

Re: DNA result = Becker

Hello M.T.I.

I too have Becker's MC.

I find the muscle weakness very noticable, my arms or legs can give way at the joints without any warning. I have to be carefull when carrying heavy things or reaching for anything above head height.

Even when 'warmed up' my muscles can suddenly give way, but for the most part they do behave normally. I take flecainide and it helps with the siffness but not with the weakness.

Type of Myotonia: Becker's

Country: England